KLIK TAU. TIKET BALIK MALAYSIA.

Sunday, October 20, 2013

aku hanya manusia

assalamualaikum...



Aku ingin menjadi anak yang baik untuk kedua ibu bapaku...aku selalu berusaha memenuhi keinginan mereka. Aku berusaha menjadi kakak yang baik buat adik adikku. Membuat adik-adik gembira. Dan aku akan rasa gembira kalau mereka gembira. 
Aku selalu berusaha ingin menjadi kawan yang baik. Membuat kawan-kawan ketawa, membuat kawan-kawan tersenyum, hargai kawan-kawan. 
Aku ingin menjadi teman yang baik untuk pasanganku. Aku nak pasangan aku rasa bahagia, gembira, dihargai sepanjang dengan aku....

Tapi baru aku sedar, aku takkan pernah berjaya.......... :'(  Aku gagal......Kadang aku terfikir, apa salah aku. Niat aku ikhlas, aku nak semua orang rasa bahagia. Aku nak semua orang gembira. Walau aku sedih tak apa. Tapi kenapa setiap kali itu juga aku gagal.

I never want people to hate me. :'(
I only want to make other people happy.
Aku naive. Aku banyak kekurangan. Tak boleh ke orang lain terima kekurangan aku. Bila aku tak berjaya jadi apa yang orang kehendaki,aku rasa sedih sangat. Aku simpan rasa sedih tu. Apa lagi patut aku buat. :'(
Apa yang sebenarnya patut aku lakukan. Aku tak pernah nak orang benci aku.......... :'(

Dulu aku berfikir, orang yang larikan diri dari masalah ni pengecut. Tak nak face kenyataan. Tapi sekarang, bila ada masalah,aku diamkan. Aku pendam sorang2. Kadang aku perlukan seseorang untuk mendengar........tapi tak siapa sudi hadir....... :'( Jadi aku hanya mampu diamkan.......

Kadang aku bertanya pada ALLAH, kenapa jalan hidupku begini. Aku bukanlah seorang yang kuat, aku senang menangis. Jiwa aku lembut. Hati aku tisu. Tapi kenapa sering ALLAH uji aku dengan ujian yang tak mampu aku tanggung........ :'(  kenapa.........aku nak hidup aku normal macam orang lain..bahagia macam orang lain..... :'(
Tapi setiap kali itu jugaklah aku sedar.....Setiap kali ALLAH uji aku, aku sujud padaNYA.....DIAlah tempat aku memohon kekuatan. DIAlah tempat aku bergantung. Semakin kuat ujian ALLAH pada aku, semakin tinggi diangkat darjat aku di sisiNYA.......:'(
Penghargaan dunia ke yang aku cari selama ni.......atau penghargaan dari ALLAH yang lebih utama......

Kini aku sedar, aku bukanlah manusia sempurna yang boleh menggembirakan, memuaskan hati semua pihak....aku hanyalah insan biasa yang punya banyak kekurangan......apabila aku melihat insan lain bahagia, janganlah sedih....ALLAH kan ada... :) DIA pasti takkan membiarkan aku terkapai, sedih keseorangan. ALLAH sayang aku, sebab tu ALLAH uji aku.....bila tengok kisah hidup orang lain, nampak bahagia je....tapi aku bersyukur dengan jalan hidup ini..biarlah tak sesempurna mana...tapi erti hidup ialah pada memberi. Biarlah walau sedikit yang aku terima, namun insyaALLAH akan DIA kira setiap hitungan nanti. Walau aku tak dapat dunia, semoga ALLAH membalas segalanya di akhirat kelak....biarlah aku tidak secantik, sesempurna mana di mata manusia, tapi biarlah aku indah pada pandanganNYA....

Ya ALLAH...ENGKAU maha mengetahui....aku belajar untuk meredhai dan mensyukuri setiap nikmat pemberianMU....KAU lebih tahu apa yang terbaik untuk hambaMU....wallahualam.....





1 comment:

  1. berapa umo u?nak kenal boleh tak?....monteror

    ReplyDelete

sapa komen nanti dpt treatment free...hek3