KLIK TAU. TIKET BALIK MALAYSIA.

Tuesday, March 26, 2013

Hanya secebis ingatan bersama

Bismillahirrahmanirrahim...

Assalamualaikum dan selamat malam..
alhamdulillah esok tinggal paper terakhir aku...so far aku hanya berserah pada ALLAH yang MAHA ESA sebab nak kata confident tu jangan nak poyo sangatla kan..memang tak..jadi bertawakal lah saya kepadaNYA sebab itu yang paling utama.

Hari ini saya terbaca status seorang sahabat saya di sini :

'pemergian ulama'2 menandakan hampirnya kedatangan hari yang telah dijanjikan.. mari refleks hidup dan respon ke arah yg lbih baik..'

Meremang bila baca apa yang dia kongsikan. Nak menangis pun ada. Sekarang ni kalau baca, memang ramai ulama' dan ahli pemikir islam yang kembali ke pangkuanNYA.. al-fatihah.

Itu kan salah satu tanda tanda hari kiamat. 

Selain dari itu, banyak lagi tanda tanda yang telah kelihatan. Kita tahu, janji ALLAH itu pasti. Kita tahu hari itu pasti akan berlaku. Sudah cukupkah persediaan kita untuk menghadapi pencipta YANG ESA?

ALLAH.....aku mengingatkan ini untuk diri sendiri. Takut,sebak semua ada. Kerana aku sedar, aku masih belum layak untuk syurgaNYA tapi tidak pula aku sanggup untuk siksaan api neraka yang maha dasyat...ALLAH.....

YA ALLAH...sekarang ni bila tgk dunia kini takut.....manusia dah tak boleh terima teguran berkaitan kewajiban terhadapmu...janganlah KAU jadikan kami mereka yang tergolong dalam golongan itu...Setiap hari dalam surah al-fatihah kita baca ayat yang sama. 

' Tunjukkan kami jalan yang lurus dan jalan yang ENGKAU redhai. Dan bukan pula jalan mereka yang sesat'

Marilah kita sama sama respon diri. Dunia ini hanya pinjaman semata mata. Yang kita nak kena kejar adalah yang abadi, akhirat sana. Bila kita ingat benda tu, mesti kita akan rasa takut.

Aku juga belum sempurna,belum layak..aku masih banyak kekurangan diri. Lemah. Setiap kali masalah datang, rebah aku sujud di sejadah memohon pertolongan dariMU...nikmat dunia bermacam macam KAU berikan padaku. Kau berikan aku kebahagiaan atas dunia ini yang kadang kala membuat aku alpa, riak, lupa yang semua itu pinjamanMU YA ALLAH................ye...semua di dunia ini hanya pinjaman. Aku lupa semua itu.....Disebalik semua apa yang KAU berikan, KAU hanya mahu aku sujud,beribadah kepadaMU...namun, itu sering kali aku alpakan....ALLAH...........................

Refleks diri. Layakkah aku untuk syurgaMU.............

assalamualaikum......







4 comments:

  1. With havin so much content and аrticles do you ever run into аny
    problеmѕ of plagorism or copyright infringement?
    My websіte has а lot of unique сontеnt I've either written myself or outsourced but it appears a lot of it is popping it up all over the web without my permission. Do you know any solutions to help reduce content from being ripped off? I'd really appгeciate it.


    My web blog: arpent

    ReplyDelete
  2. I’m impressed, I have to admit. Rarely do I find a blog that’s
    just as educative and fascinating on web 2.0 site, and undeniably,
    you have hit the nail on the head. This particular matter is an issue that not
    enough folks are talking intelligently about.
    Now I’m very happy I stumbled upon this during
    the course of my search for things related to this.

    Also visit my website - c4.4e.7aae.static.Theplanet.com

    ReplyDelete
  3. It's good that you took the occasion to write this, as it's a subject that is very important to me.
    Is there any way I can talk to you? My name's Isidro Grubb and I'd love to discuss
    this further.

    my web-site - snellville

    ReplyDelete
  4. Assalam..

    salam kenal.. i jumpa yr blog sebab Bali.. Bali is the best for me.. now rindu balik..

    ReplyDelete

sapa komen nanti dpt treatment free...hek3