KLIK TAU. TIKET BALIK MALAYSIA.

Monday, June 25, 2012

Menjawab : tempat menarik di Bandung


Assalamualaikum.


Semalam ku godek2 facebook. Saje buang masa dan tenaga jari jemari comelku ini sebab rasa dah lama tak main facebook. Setelah bertahun tahun ada Facebook ni, barulah diri ku ini menyedari rupanya bahagian message tu ada 2 bahagian. First part if our friends yang send message while the other part if we set our page as private, then all the messages that 'strangers' send will go there.



Bukak punya bukak barulah ku sedar baaaaaaaaaaanyaaakkkk sangat message tanya pasal Bandung. Ada yang send bulan Feb lagi..hehe..Guess what? of course they reached my Facebook profile via my blog. And they reached my blog via google. Haaaa...nampak tak rantai makanan dia kat situ?? huahua.



Adalah beberapa persoalan yang diajukan di situ berdasarkan Top entry yang dapat beribu views tu iaitu mengenai   TEMPAT TEMPAT MENARIK DI BANDUNG. Feel free to read it kalau siapa yang belum baca.

Part ni adalah untuk menjawab persoalan yang diajukan.



Thereby, I would like to clarify that :


  • Saya amatlah tidak mahir mengenai penginapan di Bandung sebab saya dekat sini duduk dekat rumah sewa. Bila saya pergi Bandung tu saya balik hari. Jadi bab bab hotel mana murah, hotel mana 4-5 bintang, hotel mana bagus service saya tak boleh nak jawab. Saranan saya, Mr. Google. :)  But when my father came last 2years, he stayed at Hotel Golden Flower and itu memang dekat dengan pasar baru. 5min jalan kaki sampai. Sorry for not helping you guys in form of penempatan ni. But you should not be worry sebab baaaaaaaanyaaakkkkkk sangat hotel- hotel murah dekat Bandung ni. :)

  • Ramai jugaklah yang mengajak saya keluar sekali, teman mereka jalan jalan di Bandung. Senang cerita jadi tourist guide. urmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm..... (panjang urmmmm tu 5harkat ye). Jujur saya cakap, saya berkongsi mengenai entry itu adalah untuk membantu. Dan dimaklumkan, saya ialah pelajar perubatan. Boleh anda bayangkan kesibukan diriku? huhu. I am not a part timer. Jadi pastilah jawapannya tidak boleh. heeeee. Ala, jangan risau. Dah ramai orang malaysia datang shopping kat sini dan mereka berjaya menghabiskan semua duit dan kenapa tidak anda? hahahaha. 


Dah,tu je nak clarify sebenarnya. Macam banyak je kan. hahaha. Saya cuba membantu seadanya. Terima kasih semua yang baca dan bagi komen cakap entry saya membantu, gambar- gambar kat blog ni cantik, dan rasa seronok nak datang bandung bila baca entry saya.



 Saya akui, seronok sebenarnya kat bandung ni. Cuaca dingin, barang murah, makanan murah, banyak keunikan. Bila lagi kita nak tengok tempat orang kan? Kalau saya tak belajar di sini pun, saya pasti nak ke Bandung. Jadi siapa siapa yang belum pernah ke Bandung, cepat serang Air Asia kalau adeeee promooooo...hihihi. 


Korang lapar tak? Now nak tayang benda. 






Haaaa...saje nak tayang gambar pergi food hunting haritu dekat sekitar bandung. Kedainya nama Stone Cafe  dekat Dago atas and another kedai nama Pagoda apa ntah..hahaha.. Sorry, saya ada masalah short term memory loss. 

Tapi ni bukan makanan asli sunda la..ni makanan yang kat malaysia pun boleh dapat. :)

Baiklah...semoga bertemu lagi di alam maya yang akan datang. 
Assalamualaikum dan selamat maju jaya. ( Apa kes? -.- )



2 comments:

  1. baru balik dr bandung. .....terus sakit perut dan muntah2. ..ambil darah dan air kencing. ...nothing going wrong. kawan2 lain juga dapat syimtom yg sama....!!! food or weather...ntahler....hari baru je kebah dr demam.....rasanya demam shopping blum habis......

    ReplyDelete
  2. info yang membantu gak..Thanks for sharing. nextweek dh nk g bandung so kne bnyk mentelaah info2 dr mereka2 yg pernah ke sana. heheheh...

    ReplyDelete

sapa komen nanti dpt treatment free...hek3