KLIK TAU. TIKET BALIK MALAYSIA.

Sunday, July 31, 2011

Alhamdulillah. =)

Hye there. Assalamualaikum. 


Alhamdulillah...syukur...kita yang masih hidup ini masih lagi diberi peluang untuk menikmati bulan rahmat dan bulan keampunan ini, Ramadhan.


Dan alhamdulillah juga ini ialah tahun kedua saya menyambut ramadhan di perantauan. Rasa mcm baru semalam Izzatul Hidayah termenung depan tingkap sebab ingat rumah. Masuk tahun ini jugak sudah 8 tahun rupanya saya tidak ada di rumah ketika 1 Ramadhan. Kali terakhir adalah ketika darjah 6. Anak perantauan sungguh!


Yang pastinya, insyaALLAH saya tak akan menyambut lebaran di sini lagi. hahaha. Macam serik je kan bunyinya. Serik makan megi pagi pagi syawal ke dik?? Such an experience. :)


Sempena kehadiran bulan mulia ini, saya ingin mengucapkan salam ramadhan buat keluarga di Malaysia, sahabat TWP 10, senior-seniorku, sahabat-sahabat di zaman persekolahan dan kepada.....kepada......pakcik monn monn gemm gemmm. I know u wont or never read my blog. Or u never know i had blog. it is better yawww. We move on our life kan? so do I. Now cara 'berkawan' yang lebih matang. We just let it as a secret and let it moves on by itself. Jodoh itu rahasia ILLAHI kan? so,biarlah ia menjadi rahsia sehingga tiba masanya. Now, kita belajar sampai lebam!



Banyakkanlah amalan di bulan ini agar kita sama sama mendapat syafaatnya. Marilah kita sama-sama senaraikan azam dan matlamat ibadah kita dlm bulan ini dan tampal di mana2 ruang dan corok2 supaya bila kita nampak, kita terus teringat nak buat. Semoga ramadhan ini akan menjadi lebih baik dari tahun tahun sebelumnya. InsyaALLAH. Saya juga ada 1 benda yang saya azam dalam bulan ini. Semoga saya dapat tunaikan. aminnnnnn.



Pastikan minum air masak yang banyak waktu sahur untuk mengelakkan dehydration dan keletihan. Makan pisang time sahur pun ok. Good source of Carbohydrate. Sekian, wassalam. 

Much love ; eastzatulhidayah.
Jatinangor ; 9.11pm waktu Malaysia.

No comments:

Post a Comment

sapa komen nanti dpt treatment free...hek3