KLIK TAU. TIKET BALIK MALAYSIA.

Monday, February 28, 2011

SPEECH DARI BUDAK 20an

hello semua.... Assalamualaikum.......
What a relief day~
internet dah pulih seperi selalu. Walaupun kelembapan tahap siput gendong nak gerak berat muntot. Exam harini pon alhamdulillah aku boleh buat. Walaupun pagi tadi awal-awal pagi lagi aku dah mengamuk sebab kasut aku kena culik dgn cleaner. Buat tambah dosa je pagi pagi.  =.=


Walaupun dah lepas, tapi i nak story moly jugak. I dah 20. Uwekk! bes gilerrr bila umur dah 20. Rasa mcm org besar. hakhakhak. Biala walau aku tak tinggi. Bila org tanya, anak ko umur berapa zah? ( zah di sini ialah mak aku ye )

" oooo..yang no 2 tu doploh.. "
wahhh, terasa bangga mak aku ada anak umo doploh.   :P


walaupun sewaktu malam besday I, I tak dapat nak buat Video Call sebab aku rasa agency internet kat sini berholiday ke hawaii gamaknye. Sampai seminggu internet down. Oh sukati u oll la. Janji sekarang internet dah ada. 


malam besday memang masyuk sebab kena prank sampai nanges kan...ooo..cmni arr korang, cmnie arrr... aku kena tipu dgn member hidop-hidop. tapi bila pikir balek ape yg diorang buat rase mcm kelako nyahhhh!
muahahaha.. bapak segan aku... kikikiki



And malam tu dapat panggilan special dari my dear. :)   senyum kambeng aku sorang-sorang. Dia bagi hadiah special malam tu. Ucapan dan doa semoga aku berjaya di dunia dan di akhirat. That's enough for me. thanks diy.....:)



esok paginya pukul 5, aku dah dikejutkan oleh nyanyian happy besday from abah,mak and adik-adikku. Gila arr. Awal gila diaorang bangun! ada pertandingan ke??
Dah beso anak mak abah yang suka nanges ciwek ciwek nie kan...:P

and i got a super duper call and message kat handphone. Along call lewat petang konon bebajet glam, k.nona yg nakal kenakan aku wish lelambat..haha... my beloved friends, nazat and ika.....thanks all my dear~~ :)


Walaupun internet tak ada, aku sempat meninjau dan membalas ucapan besday dekat facebook. Alhamdulillah ramai doakan kejayaan, dan semoga menjadi doctor yang berjaya and mempunyai sikap yang baik. aminnnnn.......
err...bab doa bg cepat menikah tu cmner tue haaa... takpe, aku aminkan jugak.. hekhekhek... gelak gatai! :P




Alhamdulillah ALLAH memberi aku kesempatan untuk memasuki umur 2 dekad. Is it 2 dekad?? Sori,dah lama tak belaja m3 so I donno. =.=      Dan memasuki umur 20 tahunla menyebabkan sudah genap 8 tahun, I AFFIRM ; genap 8 tahun menyambut hari lahir tidak bersama keluarga. Kali terakhir berhappy besday bersama beloved family ialah ketika darjah 6. Ye. Sedih. Dari aku pakai spek macam betty, sampaila ke sekarang aku dah pakai contact lens nie haaa…




Last but not least, terima kasih yang tak terhingga buat my lovely mum, mengandungkan angah 9bulan 10hari, bagi nutrient and oxygen yang berguna kat angah sampai angah boleh lahir Alhamdulillah sempurna. Menjaga kandungan sebaik mungkin sampai brain angah boleh develop Alhamdulillah dengan sebaik ini. OMG. Banyak tau penyakit penyakit yang boleh berlaku kalau mak tu tak jaga kandungan. And bila kita ni lahir dengan sihat, say thanks to our mum because apa yang mak makan, effect kat anak. If you are healthy, means ur mom did a good job during her pregnancy! :D


Then, after angah lahir, provide me with love and care, guide me with bekalan agama, teach me about how life is actually, pukul angah dengan harapan I wouldn’t did the same thing and cook such a tasty and healthy food sampai angah boleh supply nutrient kat body and membolehkan angah belajar. Walaupun berat angah tak naek2 sangat. Huh.


And of course to my great abah, yang spend a lot of money kat angah, belikan angah basikal tayar warna warni untuk angah pegi tadika and be an excellent student. Spend duit buatkan angah spek yang mahal sebab power tinggi sangat sampai angah boleh jawab exam dengan baik. Bagi angah duit belanja supaya angah boleh dapat sumber glucose yang baik untuk belajar. Bagi angah main hoki time darjah 6 walaupun time tu angah nak UPSR.haha.. abah yang percaya anak dia nie boleh lg go on skor untuk amik medic walau SPM result cam kambing gurun.


And finally im here, standing who I am today because of them!  Gabungan genetic between mak and abah  melahirkan insan yang gedik kadang-kadang nie, 20tahun yang lalu.


HAPPY BIRTHDAY NUR IZZATUL HIDAYAH AHMAD!!

sweetnye kwn2 syaye~~ :D


Hey, aku 20 tau. Jangan lepas ni aku pegi SACC pastu nak jual pencil box budak sekolah menengah kat aku! Grr….. Mentang-mentang la aku tak pakai wedges time tu. Ceh!



semakin lena tido dgn bantal MU! mcm landing atas tilam vono! kahkahkah....



1 comment:

sapa komen nanti dpt treatment free...hek3