KLIK TAU. TIKET BALIK MALAYSIA.

Thursday, January 20, 2011

FILEM KITA, WAJAH KITA

seperti biasa sebelum mengetuk keyboard, letopkan jari jemari yang runcing nie,auwww....cincin di jari hantu nampaknya sudah longgar..adakah zat2 di tangan tidak mencukupi @ petanda bahawa harus beli cincin yang baru??oh tidak....saya mau tunggu cincin lain...ahahaha...kutu menggatai dah hinggap!!


baiklah, ( betulkan spek )
kalau kat Malaysia harini cuti sbb thaipusam, aku pulak cuti sbb wajib cuti...kalau kat Malaysia hari cuti orang tgk wyg, aku pulak hari cuti pun tgk wyg jugak..movie marathon sambil siapkan tugas.. jadi,anda menggerakkan otak kiri dan kanan anda sekaligus! kiri tugas,kanan laptop...aha...( tapi dalam dunia mana ada orang yang seadil2 alam kan....so,aku berat belah kanan sikit....:P  )  penampar nak izzatul??


Slumdog Millionaire.....
movie wajib tonton...derr,aku akui..aku memang lembab bab2 movie best2 nie....so,aku selalunya akan jadi org yang baru terhegeh2 nak lompat2 papan anjal,padahal orang lain dh sekurun tengok cerita tu...better late than neva rite?? 

so, kenapa manusia buat movie?? keuntungan ke? hiburan ke? err..tambah lagi 1 pilihan jawapan untuk kerjaya budak2 ke? or.....maybe menyampaikan sesuatu message dalam bentuk audio dan ouuuchhh! you touch my heart by the words dear!!  

cuba lihat mcm mana dia memaparkan kehidupan sebenar dlm slumdog tu...it is like kanak-kanak di perdagangkan, isu kaum, then masa depan kanak2 tu, OMG...i was impressed...i'm really impressed!
and mcm mana mereka boleh terfikir nk buat cerita mcm tu?? jalan cerita yang sangat menarik, tersusun and paling penting tak ada adegan menari2 nampak pusat....=,=   

genius one...so, petang yang aku spent amatlah berbaloi...aku tunggu filem2 mcm tu in Malaysia...so,gudluck pembikin filem!! :D

** tengok filem pakai hati bro, so duit tgk wayang + duti hiburan tu tak arr membazir cenggitu je......tu belum campor duit popcorn ke, duit tambang gi wayang lagi...ha, kalau gi midvalley, kena bersesak2 lagi ngan mcm2 bau kepam dalam komuter tu.....kalau dok indon?? err....haaaasyuummmm!! maaf,terbersin.....almaklumlah duduk di negara banyak asap....=,=


kalau filem Malaysia, i vote filem ini as outstanding and meaningful......

papadom



haaaasyuuuummm!! damnnnn....lemahnya immunity aku...come on beb..lawan la virus and bacteria jahat tu......!! 


2 comments:

  1. salam...

    saya just blogwalking..baru tahu pasal blog ni..

    anyway, kalo ada masa silalah ke blog saya..

    happy blogging :-)

    regards,
    BLADE EDGE

    ReplyDelete

sapa komen nanti dpt treatment free...hek3