KLIK TAU. TIKET BALIK MALAYSIA.

Tuesday, December 21, 2010

MAK AIII...BAPAK MAHAL!

salam.....cehh2...lama tak blogging...so,nawaitu nak menulis tetiba termuncul pulak....nie sebab geram terlebehhh nie...

baru je balik Mara tadi...besalah,bila duit dah kong-kong ni, carilah Mara..hekhek...so,dah alang-alang Mara tu dekat je ngan SOGO, berpusing-pusing la kat situ jap...padahal baru je pegi berjalan-jalan dgn diy and k.nona last sunday kat situ...mekasih yerr k.nona belanja...:)) ti dtg Bandung,zatul belanja lak...


so, time dah abeh lepak,tunggu abah aku lambat sangat, gi la melantak dulu....teringin la pulak nak minum teh tarik...( pemalas nak buat kat rumah kan! ) lepak la kat kedai yang ala-ala mamak tp tak la mamak sangat...sebab pelayan dia indon... ( bosan tol aku,gi mana-mana jumpa org indon..jodoh kot! ) aku amik nasi putih,ayam,limpa,kuah and teh ais...sama je menu aku and adik jantan aku.....time minah tu hantar resit,  MAK AIIIII......BAPAK MAHAL!!!! (tumbesaran tulisan melambangkan keterkejutan melampau )
 rm20 hengget 2org makan....bro,gua makan ciput je bro...pe hal nak charge mahal-mahal....aku makan kat sana sehari baru 10k rupiah..baru rm3 hengget sekali dgn air....sehhh...gila tak puas ati...:P 
 rm20 tu lebih kurang 50k kat sana....uisy,aku boleh mkn pizza papa rons tu kat sana.....
kesimpulannya :

nasi dengan lauk yg tidak seberapa dan tidak sedap VS pizza di Bandung.....
zzzzzzzzz

time bayar tu muka cm nak tak nak je bawak kua duit.....isy...orang dah besa makan murah kan,sekali kena bayar mahal sikit memang arr aku rasa nak balik Bandung!!hahaha....bab makan murah tu je arr yang buat aku sayang Bandung...:P
k.nona kata ayam penyet rm9 hengget?????gila mahal.........kat sana baru rm3..aku boleh makan 3pinggan ayam penyet kat sana...hehehe...saving maaa...sebab tu boleh shopping selalu kat Pasar Baru...:P


****************************

this holiday memang special....
i was spent my precious time with my family,with him,gi tgk cutey emeer kat rumah,gi teman k.nona shopping even aku segan gilaaaaaaaaaaa....:P
and lupa seketika that i'm student that will leave Malaysia around 12days more...apa yang aku tau,nikmati setiap saat....sebab next aku balik maybe raya tahun depan...waaaaaaaa.....xpe2,janji aku balik raya..takmau raya pagi2 makan megi lagi dah kat sana....
kay,mak dah siap buat laksa....semua makanan yg aku nak makan,aku dah makan...he3..balik2 gemuk!




sekian.....have a nice day...:))

by : izzatul hidayah....( mak aku cakap,nama sedap2 izzatul hidayah pi gatai boh eastzatul hidayah......:P )
tapi sebut mcm lebih kurang sama je.......?????

2 comments:

  1. ko tak komen ke kat kedai mamak yang tak berapa nak mamak sangat tu?? patutnye ko debik je org yg bagi resit tu.. kot2 dye tengah tingtong baru bangun tido..

    ReplyDelete
  2. huhuhu.. mahainye!!!
    zatul,akk tak sempat g blanja mkn kt tmpt yg best tu.. nnt sblm balik,kite kuar lg sekali ea.. hehhehe

    ReplyDelete

sapa komen nanti dpt treatment free...hek3