KLIK TAU. TIKET BALIK MALAYSIA.

Thursday, December 09, 2010

AKU BUAT KESILAPAN BESAR......

assalamualaikum..........
aku buat kesilapan besar pada exam socca kali ini......penat menangisi dan menyesali kesilapan besar yang aku buat.......letih bila mengenangkan aku hanya mampu menulis 4min selepas masuk bilik kuarantin......speechless dan hanya mampu mengetuk marker pen berkali-kali mencari idea...........kesilapan aku bermula apabila.........

*********************

hebat betul penangan socca nie..aku sampai tertido dgn draft paper,tertido baca draft paper, termimpi draft paper,nak termuntah draft paper pun ada...aaaiiiyak! tamau remedial wooo..mau pulang Malaysia dgn perasaan girang gumbira...so,aku pun bersemangat la kan..study pulun abeh la nie....tapi banyak-banyak case (aik,bunyi mcm teka-teki ) ada 2 case aku tk pegang langsung......hanya selak,scan and save....which are ABO and Diabetes...memori 1gb ada hati nak save banyak2 kan...so,aku tatau kenapa aku buat benda bodoh dan bengong ni........aku spot case...gua spot case derrrrr....gua memang nak kena kasi makan jerung kan....memang jerung tu tunggu nak ngap gua je kan.....rasa mcm nak ketuk kepala nie banyak-banyak dengan tukul plastik! tula dok kawan dgn nujum pak belang, haaa..jd lagu nie la....


huh.....mid sem jadi orang last..penat gak nak tunggu....final sem jadi orang 1st!!!! tu pun penat gak....penat mengeluh....masuk-masuk bilik kuarantin, ALLAH..........terkeluar dari mulut aku.....case Diabetes Mellitus..........terduduk,terpaku,tersenyap,terspeechless.....case yang aku tak baca keluar~~~ belajar untuk bertenang,amik nafas dalam-dalam...cuba untuk menstabilkan adrenaline yang dirembeskan supaya tak block otak aku untuk berfikir.....aku capai marker pen dan terus menulis.............<derrr,aku tulis sekejap je derrr....lepas tu aku keje tgk orang~~~ =,= >


tula silap besar aku....aku spot case....patutnya aku kena sedar yang dlm belajar nie,banyak benda kita tak boleh nak jangka..so aku patutnya kena balance.....and ALLAH bagi kesedaran kat aku hari ini.....alhamdulillah...di sebalik kesulitan tadi ALLAH masing sayang kat aku lagi...ALLAH bagi aku rezeki untuk got alpha......alhamdulillah....walaupun sebenarnya aku impikan lagi tinggi,tapi PADAN MUKO EKAU CIK EAST....eh,kira elok bebenau lah kau dapat banyak itu....sapa suruh spot soalan! ada doctor manoe ajar suh spot?derrr....aku menggelabah sampai jatuh whiteboard.....! zzzz < tapi member aku lepas tu pun jatuh gak,so takdela aku nak malu sorang-sorang kan~~ >

aku akan pastikan aku tak akan buat kesilapan yang sama lagi............aku takkan berani spot soalan lagi...aku akan belajar semua case..aku akan hafal semua case....sob3...aku bersyukur gila ALLAH tolong aku tadi...dalam keadaan aku blank,ALLAH bagi aku kekuatan mengembalikan ilmu yang pernah aku belajar...ALLAH bagi kelembutan kat pemeriksa tadi,bagi markah elok kat aku walaupun aku tahu aku sangat tidak performed! ada something yang aku belajar dari kesilapan ini..........

*
*
*
*

 habis sudah semester pertama....sekarang bersedia untuk cuti semester..Malaysia,lusa kita jumpa nohhh....


ALLAH ITU MAHA PEMURAH...........terima kasih untuk rezeki ini........



1 comment:

  1. alhamdulillah. still dpt a kan. :) congrates. exam kali ni buat kita semua BELAJAR..

    ReplyDelete

sapa komen nanti dpt treatment free...hek3