KLIK TAU. TIKET BALIK MALAYSIA.

Tuesday, November 16, 2010

kisah 11 tahun yang lalu

tetiba tergalak lak tadi....so, nak delete entry tadi and nak tulis yang nie sebab tgh gembira sangat..!!!

last 2 days, i got phone call.....time tu dekat Pasar Baru....OMG...lepas dapat phone call tu rasa macam nak balik Jatinangor cepat2....!!! kalau la ada tikar terbang,aku dah naik dah...:) :)

11 thn yang lalu, aku periksa dapat no 22 wei.....time tu darjah 2..ya ampun....m3 dapat 8!! aku nie idaklerr pandai sangat, tapi no 22 tu memang nak kena lipat la aku bila balik~~~~ nak tau sebab apa? sebab aku tak nampak kat paper tu tulih amenda>>>>> gimana lerr aku nak jawab...=,= nangis2 time dapat no 22 tu....mentang2 la aku darjah 2, nak gak bagi no 22....

lepas tu cakap kat abah.....sob3..nangis kot time tu...aku nie kalau abah cakap sikit,nangis je kejenya..hek3...kecik2 lerrr...dah besor nie pun nangis gak sikit2...:P  eh,dah besor ke?? mkn pun mak suap lagi......:D

lepas tu dah tak boleh pergi sekolah naik basikal.....dah tak boleh dah nak lumba2 ngan kwn2 time balik sekolah..:(  sebab tak nampak kan....sedih kot time tu....ke seronok sebab mak bulih anta...hikhikhik...
aku ingat lagi,time tu abah yang amik masa balik sekolah......abah pun tanya ;

" nampak tak plat kereta tu? "
" tak "
" tak boleh baca langsung ?"
" tak "

< 11thn yang lalu derrr....jgn bajet aku ingat dialog..tp cenggitu la bunyinya......>

abah pun bawak la aku pi kedai spek mata......wo...teruja tgk spek..seronok giler!!! aku pun beria2 la pilih spek....last2 pilih yang ada mickeymouse kat tepi spek tu.....kecik2 kan buta fesyen sikit...so huduh gilerr spek aku tu kalau aku pakai sekarang....=,=  bila cek power, masyaALLAH....mcm power org tua! kalau tak silap,power aku dulu starting 500 ke 600 lebih arrr...tinggi tu.baru darjah 2...walaupun aku tak tinggi,tapi power harus tinggi.....:P

sementara tunggu dapat spek tu, aku pun terpaksa lah menghadapi hari2 mendatang dengan tabahnya.....sob3...mcm cerekarama...time tu kat sekolah agama,aku cakap ngan ustazah aku...aku igt lagi wei...ustazah suhaila....wah,glamor ustazah! :p

" ustazah,saya tak nampak la..."
" nah amik spek ustazah"

=,=

melihat kebusukan simbol ni seperti itulah kebusukan muka aku pakai spek ustazah nie...ala,spek yang buat membaca tu...memang nenek abeh laaaaa...mcm betty pown ada! cis, aku mendapat gelaran itu 1 ketika dahulu....

maka selepas itu bermulalah kehidupan aku dengan kaca mata..........bangun tidor, itulah benda pertama aku capai, pergi bilik air harus pakai spek juga, tapi mandi tak arr..melampau giler...

orang kata budak pakai spek nie budak pandai....hurm, mitos je kot....adi putra pandai tak pakai spek pon....

btw, ramai orang kata susah pakai spek nie....rasa burden.....yeke??
aku pakai spek, aku main sukan je.....time hoki pun aku pakai spek...tak pernah pulak spek aku patah time main hoki..time olahraga pun aku pakai je spek...time hurdle pun aku pakai spek..idaklerr tercabut spek aku time aku lompat pagar...pe,igt budak rendah kecik molek tak boleh men hurdle ke? tny sikit sapa johan klang tahun 2002...hihihihi..bila masuk sek.men, badan berat!!! :P

and time PLKN nak menembak, hanya tuhan yang tahu, seksanya jadi rabun...ah,aku bedal je pakai spek...nak bagi aku tembak papan ke,nak bagi aku tembak org???haaa....angguk sarjan tu bagi aku pakai spek...hihihi...pssttt...ranking 5 tu.....

 bagi org yang mcm aku nie, spek nie ialah nyawa ke-2 aku.............:)  power aku sekarang 800 kot....so,thanks kepada teknologi yg berusaha memberi peluang kepada kami yang kornea cam tak zasssss gitu untuk melihat....

walaupun kadang-kadang aku tak boleh nak berenang dlm pool sebab aku tk nampak,
walaupun kadang-kadang aku menggagau cari spek aku bila lepas amik wudhuk,
walaupun kadang-kadang aku tidur dgn spek aku sampai penyet spek aku mcm ayam penyet
aku seronok pakai spek.....sebab kadang2 spek tu tolong supaya tudung aku tegak! hekhekhek

setakat 11 thn ini, aku rasa spek yang aku dah buat lebih kurang 8 or 7...eh,ntah..tak ingat! and setiap kali aku nak buat spek, abah la org yg paling botak kepala....takpe bah,ensem lagi...jgn rsu...
sebab spek aku takkan kurang dari rm400..........:(
itulah akibat power tinggi sangat.....
terima kasih abah...:))

sebab spek inilah aku boleh belajar dgn lebih baik....sebab spek inilah aku boleh sampai ke Bandung dan kejar cita-cita aku....eh,cita-cita aku ke?? yela..sekarang dh jd cita-cita aku....","

sob3.....kesat air hidung sat....sedih! sempena raya qurban nie, memang bertepatan dengan banyak pengorbanan yang aku buat selepas pakai spek...


and panggilan telefon yg aku dapat tu bagitau kata contact lens aku dah siap..............
and walaupun aku terkial2 gear 1 nak pakai memula, neddy banyak ajar aku...neddy yer, not nadiy...sebut betul2...:P
petang nie, aku bismillah banyak2 time nak pakai sebab before this asyik tak masuk jer....selepas bebal beberapa ketika, tap!
masuk!
and aku dapat melihat semula tanpa ada benda yang tergantung kat idung yg penyet nie....
rasa mcm dapat mata balik even fake........
it is such a wonderful feeling......
:)
senyum sampai nak terkeluar gigi......
maybe bagi org lain,
ala...contact lens je pon!
tapi aku tak......
sebab dah lama aku bergantung kat spek nie.....
aku tak pernah nak lihat mcm mana muka sebenar aku tanpa spek....
errkkkk...tapi contact lens nie takde power silau...adeh....kembang jugak..:(


terima kasih yaALLAH kerana memberikan saya rezeki ini..........selamat hari raya Qurban...kadang-kadang pengorbanan itu akan berikan 1 kesan yang kita tak sedar....kesabaran mungkin....wallahualam.....


selamat berbuka puasa bagi yang puasa hari ini...
alhamdulillah......



10 comments:

  1. betty? hikhik. ingat2. tu nickname mase skola rendah je kot. skg dah tk lg kan?? :) wehh. upload la pic tnpe spekk!! :D nk tgk. nk tgk!

    ReplyDelete
  2. hahaha..ko igt lg nad?? ala,nanti ek upload..mcm besa je..:)

    ReplyDelete
  3. entry ko mmg terkenang habis weh.walaupun pnjg.aku still jugak nak bace.sbb sincere n true story kn.

    ReplyDelete
  4. :) bosan je tu tadi...tp mmg sincere gilerr time tulis...

    ReplyDelete
  5. panjang abih..tapi best tok dibaca.hikhik..
    pasny upload pic ngan contact.mesti hotstuff gitu..hahahaha

    ReplyDelete
  6. seperti biasa saje...:)
    cuma mata kelihatan lebih besar...!!
    wow, bes giler bila dapat pegang mata sendiri secara live!
    teruskan membaca blog yg tidak berapa nk bes ini..XD

    ReplyDelete
  7. nad taw macam mana feeling dapat pakai contact lens!!! memang rasa macam dapat nikmat yg x terhingga kan? sekarang ni pon nad pakai lens kalau pergi lecture... bila stay kt bilik or kt rumah je nad pakai spek..
    betul, maybe bg org lain, perkara ni kecik je.. tp bg seseorg yg x dh lama bergantung kpd spek, ianya sgt bermakna! :)

    salam aidil adha izzatul!!! :)

    ReplyDelete
  8. a'ah..!! memang nikmat yg sgt tak terhingga!!! rasa cm menyesal sbb tk jaga mata leklok dulu..:(
    salam aidil adha kat cik nad gak~~tc yek...mkn byk2 sikit..bagi gemuk sikit..:D

    ReplyDelete
  9. zatul,upload pic tak pakai spek la.. mst tomey2.. :)

    ala,same la power kite.. tp zatul lebey sket la..kiki
    tiap kali nk buat spek,mmg kene pk bajet lu la.. mahai!!

    ReplyDelete
  10. hikhikhik...sangat kelako muka ble tk pki spek..eye beg gilerr teruk!! mcm panda bear! malu arrr...:P

    ReplyDelete

sapa komen nanti dpt treatment free...hek3