KLIK TAU. TIKET BALIK MALAYSIA.

Sunday, October 24, 2010

CERITA SHOPPING EAST

Hi there…salam…just a nice entry…BECOZ PASAL  S*****ING!!! (shopping larrr…bukan mencarut tu )

Bangun pagi sabtu dengan bersemangat nya..! hari ini mau ke Bandung…oleh kerana semangatnya, aku capai T-shirt “ I LOVE BANDUNG “..( taktik nk dpt murah time jual beli kat pasor tuuuuu )


Ngongngeng2x….tepat pukul 7.30, berlari turun bawah bale <--- tipu…..jalan sudah..
 so eksklusip sikit sebab this time takyah letih2 naik bus DAMRI yang pakai radio manual tu…jd OKB sekejap naik MPV yg ditempah khas untuk menShopping…ala,ni shop2 untuk balik Malaysia yang genap2 50hari dari tarikh keyboard diketuk…mesti beli banyak barang..so amatlah tidak larat untuk naik bus..huhu…sungguh tak disangka 5 bulan tak jumpa family…sadis sungguh…tidak mengapa…saya mencari ilmu di tempat orang…


Back to the main story,
Berdasarkan senarai barang yang dibuat, operasi di Pasar Baru ( PABA)  harus dimulakan dengan SAPDek dulu…( eh ntahla ejanya macam mana )…janji maksudnya makan..nak berjuang nie…mesti ada sumber glucose dulu untuk brain cell mengintepret baju cantik2, muscle cell bantu nak pusing 1 PABA nie, red blood cell supaya aku larat angkat barang2…sambil2 menulis,kita ilmiah sikit ek kawan…:D


Habis aku tawar dengan makcik,pakcik,abang,kakak,adik yang meniaga kat situ..ha,berani tak bagi aku murah…aku blah je kalau dy tak bagi..banyak lagi kedai yang jual barang kat situ..lepas tu,dia panggil la kita balik…ikut harga kita nak…yela,dari barang dia tak laku…tu je taktiknya…:P ada 7 tingkat woo…banyak kedai…terkeluaq biji mata tengok kain lawa2 and murah2....!

Ya ampunnnn…aku beli punya la banyak..yela, one happy family aku kan ramai…tapi,bila convert duit Malaysia baru *** RM… rasa berbaloi…sila tunggu kepulangan ku~~~masak sedap2 sikit tau mak..beli kain segak nie…! muda 10 tahun kalau pakai…:P

Report : pembelian di PABA terlebih budget sikit..sebab untuk family tak boleh berkira sangat..mesti bagi yg da bboommm sikit…

Selepas itu, agenda kedua..berlari ke Factory Outlet <--- tipu…naik kereta la…
Adakah aku memang ditakdirkan belajar di tempata yang dinamakan syurga beli belah asia??Hikhikhik…capai baju untuk aku and en.sayang…oh,lupa..emeer CUTEY sekali…punyalah serabut time nak pilih baju emeer..mana aku reti pilih saiz budak-budak..! nasib baik jumpa yang branded n murah..


Agenda ketiga…berjalan ke Kartika Sari <---okay,ini tak tipu..memang Jalan..jauh yang amat!

Kat sini tempat wajib jugak untuk Malaysian yg pergi Bandung..banyak gilerrrr kek sedap2..sesuai la kalau nak bwk balik Malaysia..tapi kat sini aku amik bau jela,sebab duit dah habeh dah..hehehe…

Agenda keempat…McD

Oh…setelah 4bulan tak melantak McD, kami macam orang yang dah 6tahun tak makan..isy3..apa angpa nie..( ceeiittt..sapa makan ayam and burger sekaligus..=p!! ) waa…bergambar-gambar sikit…orang kedah kata peghak!! Sila jangan cemburu bagi sapa yang makan mcD hari-hari…habeh je makan,semua mcm ular sawa..termasuk tuan yang menekan keyboard nie…masuk je kete,semua pengsan seketika..~~


Dan aku pengsan sejurus selepas habis menulis entry shopping ini…..lactic acid banyak accumulate kat kaki,sangat lenguh.mau DUMMM atas katil..daaaaa……


p/s : sapa nak kawin,mai beli baju kawin kat PABA…artis pun mai sini…aku akan kembali lagi ke PABA 5/6 tahun lagi utk………tetttttt….ah,pengsan~~~


2 comments:

  1. ta sabar nk tgk baju emeer!!!
    silalah tag.. :D

    ReplyDelete
  2. hahaha..baiklah...
    tapi tatau akak suka ke tak...
    kalau tak chantik sorry tau~~

    ReplyDelete

sapa komen nanti dpt treatment free...hek3