KLIK TAU. TIKET BALIK MALAYSIA.

Tuesday, August 31, 2010

CRY NO MORE

hari ini aku berpeluang tambah lagi satu pengalaman...
aku terlibat dengan satu program yang dipanggil cry no more
kami,pelajar-pelajar Malaysia
bersama-sama menyediakan makanan berbuka untuk diagihkan kepada masyarakat yang kurang bernasib baik di sini...
you see...
orang Malaysia ni memang baik hati kan...
so,tak payah la nak siap bakar bendera Malaysia and pijak-pijak

kami dibahagikan kepada 2 kumpulan....
kami dapat kat depan uni ni je
di sini memang senang nak cari orang yang susah
dalam erti kata lain
memang senang nak bagi sedekah

tapi.......
kat sini memang ramai tak puasa
sebab lepas kami bagi makanan,
kami terserempak lagi dengan mereka
&
mereka tgh makan makanan yg kami bagi......
hurm........
tak apa lah
mungkin mereka di sini tak mendapat pendidikan agama sepatutnya

walau apapun....
aku berharap
aku akan sentiasa mensyukuri nikmat yang ALLAH telah berikan kepada aku selama ini..
sebenarnya apabila kita merasa susah,
lihatlah orang yang berada di bawah kita
yang lebih susah dari itu...
insyaALLAH.....
akan terbit rasa syukur........



cry no more




1 comment:

  1. malaysian ni baik.. baik sgt.. sbb tu diorg berlambak boleh jd pati kt sini.. x caye, g usya kl time raye ni.. mesti diorg je yg tinggal.. org melayu rmi balik kg.. diorg yg x balik indon stay je la kt situ.. haha..

    ReplyDelete

sapa komen nanti dpt treatment free...hek3